جستجو
Close this search box.

معرفی انواع شلوار و کاربرد آن

شلوار از قطعه پوشاک زنانه و مردانه میباشد که در شرایط بسیاری در طول روز و موارد خاص استفاده میگردد. شلوار ها هم میتوانند در داخل خانه و بیرون از آن مورد استفاده قرار بگیرند. تمامی دسته بندی شلوار ها در دو مدل راحتی و بیرونی خلاصه میشود که بر طبق نام گذاری آنها استفاده هر یک کاملا مشخص میباشد. اگر شما طرفدار مد و پوشاک بروز و مدرن باشید میدانید که چندین هزار مدل شلوار در جنس ها و طرح های مختلف در دنیا تولید میشوند، از شلوار هایی با پاچه های گشاد تا شلوار هایی با بپاچه های کش دار و جذب، که استفاده از این محصول بسیار کاربردی را برای تمامی اقشار یک اجتماع امکان پذیر کرده است. بشکل کلی بخاطر تنوع بسیاری که در شلوار ها و جنس آنها وجود دارد به جزات میتوان گفت این محصول از دسته پر کاربرد ترین اجناس موجود در میان لباس ها میباشد. فرقی ندارد شما طرفدار استایل های کلاسیک هستید یا مدرن، از استایل های مینیمال خوشتان میاید یا کژوال، در تمامی موارد یک شلوار برای سلیقه شما در جهان به ثبت رسیده است که میتواند نیاز شما را در زمینه پوشش بر طرف کند. شلوار ها قطعه اصلی لباس ها در کمد هر شخص محسوب میشوند، چرا که کامل کردن یک تیپ و استایل تنها با شلوار و پوشش پایین تنه تکمیل میشود.
انواع شلوار

انواع شلوار

شلوار ها تنوع بسیار بالایی در میان سایر دسته های لباس ها دارد، بنابراین میتوان به راحتی گفت که بیشترین تنوع در میان تکه های دیگر لباس مثل تیشرت، کت، مانتو کتی و سایر دسته ها دارد.

بحواهیم برایتان به شکل کلی بگوییم، شلوار هم مانند تمامی تکه لباس ها در میان پوشاک زنانه، انواعی دارند و هر یک را برای محیط خاصی طراحی کرده اند، برخی از آنها در شرایط سنگین و مهم و برخی دیگر هم در محیط های راحت مثل کوه و جنگل و کمپینگ استفاده میشود.

بیایید برای معرفی تنوع گسترده شلوار دست بکار شویم:

شلوار دمپاکش دخترانه و زنانه

شلوار دمپاکش زنانه و دخترانه

شلوار دمپاکس زنانه شلواریست که در قسمت انتهایی پاچه خود کش دارد، اغلب برای استایل‌های کژوال و ورزشی استفاده می‌شود. این شلوارها از انواع پارچه‌های مختلف مانند پنبه، پلی‌استر یا الاستیک ساخته می‌شوند که به آنها انعطاف‌پذیری و راحتی می‌بخشد. شلوار دمپاکش در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود و معمولاً برای فعالیت‌های روزمره، ورزشی، گردش و گاهی حتی خوابیدن در خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سرما به پاهای شما نفوذ نمیکیند، شلوار دمپاکش زنانه به دلیل کش ‌های مجزا، به‌خصوص در مواقع سرد و استراحت در خانه برای حفظ گرمای پاها بسیار مفید هستند. همچنین، طراحی‌های مدرن و شیک شلوارهای دمپاکش باعث می‌شود که این نوع شلوارها تبدیل به یک گزینه محبوب در استایل‌های کژوال و شهری باشند.

شلوار دمپاکش زنانه با جنس پارچه جین بسیار پرفروش تر است نسبت به سایر دمپاکس های زنانه، و همین امر سبب شده تا فروشگاه های پوشاک زنانه عرضه این کالا را در تنوع بالا افزایش دهند.

شلوار دمپاکش زنانه نخست در اروپا ابداع شد و سپس به صنعت پوشاک کشور های اسیای شرقی و خاورمیانه نیز منتقل شد و میبینیم که در ایران هم دختران و هم  زنان از این شلوار در کوچه و خیابان استفاده میکنند و قشر جوان جامعه بیشتر به سمت ست کردن لباس های خود با این محصول میروند.


شلوار راسته زنانه و دخترانه

وقتی از شلوار راسته زنانه و دخترانه صحبت میکنیم، اختلاف زیادی بین آنها وجود ندارد، تنها چیزی که میتوانیم به آن اشاره کنیم، طرح های ساده برای بزرگسالان و طرح های فانتزی تر و پر چاپ تر برای جوان تر ها است.

شلوار راسته زنانه یک نوع شلوار است که در قسمت پاها کاملاً راست و بدون هیچ گونه انحناء و گشادی طراحی می‌شود. این شلوارها ویژگی مشترکی دارند و آن هم صاف بودن پاها آن است که در نهایت نام شلوار راسسته زنانه را برای خود ثبت میکند.

شلوارهای راسته زنانه معمولاً برای استایل‌های کلاسیک، فرمال و رسمی مناسب هستند و می‌توانند در محل کار، مهمانی‌ها و مراسم‌های رسمی مورد استفاده قرار گیرند. این نوع شلوارها به دلیل طراحی منظم و کلاسیک، ظاهر شیک و حرفه‌ای‌ای را به فرد می‌بخشند.

شلوار راسته دخترانه و زنانه
شلوار مام زنانه

شلوار مام استایل زنانه، قواره ای آزاد اما شیک

شلوار مام استایل در ابتدای امر برای زنان باردار طراحی شده بود، چرا که در کمر خود یک کش طعبیه داده شده بوده، سپس با گذر زمان قواره ها و برش آن تا حدودی شامل تغییرات شد و امروزه میبینیم که حتی برای مردان هم تولید میشود.

شلوار های مام  استایل پاچه هایی راحت و گشاد دارند که برای بانوان این امکان را فراهم میکند به راحتی و در تمامی مکان ها مورد استفاده قرار بگیرد.

المان های خاصی برای طراحی شلوار های مام استایل بکار میرود که ای نشلوار را تبدیل به یک مدل یونیسکس کرده است(منظور از یونیسکس بدون جنسیت است)، که محبوبیت آن را تا حد چشمگیری افزایش داده است.

در تولید شلوار های مام استایل پارچه های بسیاری بکار میرود که محبوب ترین آنها پارچه جین و لینن است.

شلوار مام استایل زنانه، هم شیک است و هم پرکاربرد، در فصل تابستان راحتی و در فصل زمستان گرما را به پاهای شما هدیه میکند، بنابراین داشتن یک شلوار مام استایل در کمد لباس هایتان ضرری نخواهد داشت.

شلوار بگ استایل زنانه برای بانوان ایرانی

شلوار بگ زنانه این سال ها ترند جهانی شده است و منظور از ترند این است که بیشترین خرید را توسط مصرف کنندگان داشته است و در اصطلاح مد روز میباشد.

حال سوال پیش میاید که چرا شلوار بگ استایل ترند جهانی شده؟ برای اینکه یک شلوار هم برای مردان و هم زنان است و اصولا طرح آن ساده میباشد، اما سادگی ان در کنار طراحی آزاد و گشاد آن مسبب استفاده توسط عموم افراد میشود.

شلوار های بگ با انواع مختلفی از پارچه ها من جمله لینن و جین طراحی میشوند که مسئله ای پر اهمیتن برای کاربران است چون میتوانند با تمامی استایل های خود یک شلوار بگ را مد نظر دشاته باشند.

اگر شما بانوان عزیز میخواهید یک شلوار زنانه بسیار کارامد را در میان لباس های خودتان داشته باشید، پیشنهاد ما به شما استفاده از یک شلوار بگ زنانه میباشد، چرا که تقریبا برای تمامی وزن ها مناسب است و میتوانید برای تمامی لباسهایتان در هر سبک و اندازه ای از آنها بهره بگیرید.

شلوار های بگ استایل زنانه ابتدا برای نسل جوان طراحی شده بود اما با استقبال بیش از اندازه بزرگسالان امروزه میبینیم که خانم های میانسال هم از این شولار ها در تیپ خود استفاده میکنند.

شلوار بگ زنانه
شلوار کارگو زنانه و دخترانه

شلوار کارگو بهترین شلوار تینیجر ها

این شلوار را در تمامی پیج های فروشگاهی لباس یا وبسایت های مختلف مشاهده میکنیم، علت وجه تمایز شلوار کارگو با سایر شلوار ها چیست؟ به راحتی میتوان به این موضوع پاسخ داد، پاسخ آن این میباشد که شلواری بدون جنسیت و مناسب برای تمامی تیپ های روزانمه یا همان کژوال است.

کاربرد گسترده شلوار کارگو در محیط های کوهستانی و دورزدن های روزانه در داخل شهر میتواند از عوامل موثر در محبوبیت آن باشد.

شلوار کارگو با تمامی تیشرت های ساده و فول چاپ یا پیراهن های لش و گشاد ست میشود، که همین مسئله موجب میشود تا بتوانیم از این شلوار به عنوان شلوار جوان پسندانه نام ببریم.

در ضمن جنس پارچه تشکیل دهنده شلوار کارگو اصولا جنس کتان میباشد که تنوع رنگی آن را تا حد بسیار زیادی افزایش داده است و بیش از سایر شلوار ها به چشم میاید.

شلوار کارگو انتخابی مناسب برای افراد بین 15 تا 30 سال میباشد، چرا که بیشتر به سمت استایل های اسپرت پیش میرود و پوشیدن آن در مجالس مهم و بزرگ مثل عروسی ها یا اداره جات پیشنهاد نمیشود.

شلوار مجلسی زنانه

اصولا شلوار های مجلسی زنانه با از جنس پارچه هایی به غیر از جین تولید میشوند، یعنی پارچه هایی مثل غواصی، لینن، کتان است.

شلوار مجلسی زنانه قواره ای متفاوت با شلوار های معمولی دارد، شلوار مجلسی در بین لباس های زنانه به شکل دمپا و راسته تولید میشود تا بتوان به راحتی با تیپ های کلاسیک و کمی سرنگین آنها را ترکیب کرد.

شلوار های مجلسی زنانه تنها برای مجالس یا میهمانی های رسمی بکار نمیرود، بلکه بسیاری از آن در شرکت های خصوصی و اداری استفاده میکنند و بسیاری از کارمندان از این دسته شلوار ها بهره میبرند.

اگر بخواهید یک شلوار برای محیطی خاص تهیه کنید که در عین حفظ پوشش، زیبایی را برای شما به وجود آورد، بهترین انتخاب شلوار مجلسی زنانه میباشد.

محبوب ترین شلوار مجلسی زنانه مدل دمپا چاکدار میباشد که در میان همه بانوان از مدل های محبوب و مطرح شناخته میشود.

شلوار مجلسی زنانه و دخترانه
انواع شلوار های تابستانی دخترانه و زنانه

شلوار های تابستانی

شاید در ذهن شما سوال باشد که شلوار ها هم فصل دارند؟ بله شلوار هایی که در فصل زمستان تولید میشوند با شلوار های تابستانی تفاوت دارند و عمده تفااوت آنها در جنس بکار رفته است.

به شکل ساده تر اگر بخواهیم برایتان توضیح دهیم اینطور باید گفت که شلوار های زمستانی پارچه هایی به نسبت ضخیم تر از شلوار های تابستانی دارند، به همین علت استفاده آنها در فصل گرما کمتر است.

شلوار های تابستانی اصولا ازپارچه هایی مثل لینن، و وال تولید و طراحی میشوند که سبب استفاده بیشتر از آنها در فصل تابستان میشود.

پارچه های لینن و وال اصولا کاغذی تر و نازک تر از سایر پارچه ها هستند و کاربرد اصلی آنها در تنظیم کردن دمای بدن برای آب و هوای گرم است که موجب میشود شما دیگر احساس گرما یا تعریق نداشته باشید.

در نهایت با معرفی تمامی شلوار ها برای شما عزیزان، نکته بسیار مهم و حائز اهمیت برای تمامی قطعه لباس ها، نحوه صحیح نگهداری آنها در کمد لباس است، چرا که اگر شما زیباترین و بروزترین مدل لباس های زنانه (the best fashion styles for woman) را هم داشته باشید اما شیوه صحیح نگهداری از آنها را در کمد خود ندانید، در نهایت طول عمر آن کاهش میابد و زودتر از حالت عادی خراب میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

مشتریان عزیز

با عضویت در سایت و تکمیل پروفایل در زمان خرید از سایت به ازای هر خرید 1 درصد مبلغ خرید در کیف پول شما شارژ میشود و در خرید های بعدی میتوانید از مبلغ شاژ شده در کیف پول خود استفاده کنید.همچنین بسیاری از تخفیفات دیگر برای اعضای باشگاه مشتریان در نظر گرفته میشود که از طریق پنل کاربری اعلام میگردد.