جستجو
Close this search box.

خصوصیات پارچه لینن و نحوه شستشو

پارچه لینن انتخاب مناسبی برای فصول گرم سال، مخصوصا تابستان است. بافت این پارچه، دارای منفذهایی است که اجازه می دهد هوا به راحتی رد و بدل شده و سطح پوست را خنک نگه دارد. به همین خاطر می­توان گفت این پارچه برای ساعات گرم روز و همین طور استفاده در نواحی گرم، مورد مناسبی است.
پارچه لینن

پارچه لینن (Linen)

پارچه لینن (Linen) یا الیاف کتان که گاهی به اشتباه پارچه لِنین تلفظ میشود نوعی پارچه است که از گیاه کتان به دست می آید.لینن به پارچه‌ی کنفی هم معروف است و از پارچه های مناسب فصل تابستان و بهار محسوب می‌شود.

پارچه لینن به دلیل درصد بالای الیاف طبیعی اگر به تنهایی استفاده شود قابلیت چروک پذیری بالایی دارد و اگر لایی شود از میزان چروک پذیری آن مقداری کاسته میشود . کتهای لینن برند نگار ندائی اکثرا توسط دستگهای مجهز در کارگاه لایی میشوند.کتهای لینن لایی شده را در فصول بهار و تابستان و پاییز میتوان استفاده کرد.پارچه های لینن بسیار زیبا و کاربردی هستند. این پارچه های زیبا اگر به روش درستی شسته نشوند عمر کوتاه تری خواهند داشت .

بعضی از خصوصیات پارچه لینن

  • سبک بودن بافت پارچه
  • قابلیت جذب و دفع رطوبت بالا
  • خاصیت چروک پذیری و رفع چروک بالا
  • خنک بودن لباس های لینن

راهنمای شست و شو لباسهای لینن:

لباسهایی با جنس لینن را هم می توان با دست و هم با ماشین لباسشویی شستشو کرد.

برای شستشوی لباسها با جنس پارچه لینن ، لباس های لینن رنگی را از مشکی ها و سفیدها جدا کنیدو جدا شستشو کنید.برای آسیب نرسیدن به لباس حتما از مواد شوینده ملایم استفاده کنید .شستشو را با آب ولرم 30 درجه سانتی گراد و زمان بسیار کم انجام دهید .از ماندن لباس در آب برای مدت زمان طولانی خودداری کنید . دماهای بالاتر و یا پایینتر باعث آسیب به الیاف پارچه و بیشتر چروک شدن لباس و یا آبرفت بیش از حد معمول در پارچه میشود و پارچه را تا 20 درصد تضعیف میکنند.از سیکل ملایم ماشین استفاده کند و بیش از حد شستشو و خشک کن ماشین را روی دور تند قرار ندهید.به هیچ عنوان از سفید کننده استفاده نکنید. از فشار زیاد به لباس و یا به اصطلاح چلاندن لباس خودداری کنید.
در صورت رعایت موارد فوق هیچ گونه آسیبی به بافت پارچه و لایی لباس نخواهد رسید .

دیدگاهتان را بنویسید

مشتریان عزیز

با عضویت در سایت و تکمیل پروفایل در زمان خرید از سایت به ازای هر خرید 1 درصد مبلغ خرید در کیف پول شما شارژ میشود و در خرید های بعدی میتوانید از مبلغ شاژ شده در کیف پول خود استفاده کنید.همچنین بسیاری از تخفیفات دیگر برای اعضای باشگاه مشتریان در نظر گرفته میشود که از طریق پنل کاربری اعلام میگردد.