جستجو
Close this search box.

پوشش زنان در کشورهای مختلف دنیا

طبیعتاً بر اساس فرهنگ و ریشه هر منطقه، نوع پوشش آن منطقه نیز متفاوت خواهد بود. زمانی که به تاریخ رجوع میکنیم، متوجه میشویم که انسان‌ها باگذشت زمان، تغییرات بسیار زیادی را در پوشش خود ایجاد کرده‌اند. این مورد را در افراد نزدیک به خودتان نیز میتوانید مشاهده کنید. برای مثال شاید فردی را به یاد داشته باشید که در دوران نوجوانی از یک سبک لباس پوشیدن استفاده میکرد و در زمان جوانی از سبکی دیگر، این مورد  در زنان بیشتر مشاهده میشود. چراکه آن‌ها عاشق تغییر و به‌روز بودن هستند. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم بپردازیم به معرفی انواع سبک‌های پوشیدن لباس زنان در دنیا، پس تا پایان با ما همراه باشید.
پوشش زنان

پوشش زنان در کشورهای مختلف

همان‌طور که گفتیم، هر منطقه بر اساس نوع آب‌وهوا و یا فرهنگی که دارد، از یک پوشش مخصوص برخورد است به‌همین دلیل نمی‌توان پوشش مناطق و یا کشورهای مختلف را باهم یکسان دانست. از طرفی نیز، دنیای بزرگ مد، امروزه دائماً در حال پیشرفت است. به‌طوری‌که امروزه و در هر دوره‌ای، سبک‌های مختلفی از لباس پوشیدن، به‌خصوص برای زنان در دنیا ظاهر میشود.

اگر بخواهیم دراین‌خصوص بیشتر توضیح دهیم، میتوانیم به زنان ایتالیایی اشاره کنیم. آن‌ها دائماً سعی میکنند شیک باشند و خود را زیبا جلوه دهند. به همین دلیل است که امروزه لباس‌های سبک ایتالیایی، به لباس‌های شیک و جذاب معروف هستند.

فرانسه نیز همین‌طور است، آن‌ها هم به نوع خاصی از لباس پوشیدن معروف هستند. سبک پوشیدن لباس‌های فرانسوی ریشه در فرهنگ این کشور دارد.

زنان کشور روسیه، به پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند معروف هستند. آن‌ها بر روی این نظر خود قاطعانه ایستاده‌اند. به‌طوری‌که اگر دمای آن کشور به زیر صفر درجه هم برسد، یک بانوی روسی دست از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند بر نمی‌دارد.

در کشور ژاپن، لباس‌های کوتاه و به‌طورکلی انیمیشنی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند. آن‌ها دوست دارند از دامن‌های کوتاه به همراه کفش‌های پاشنه بلند و یا ساق‌دار استفاده کنند. علاوه بر این، دختران و زنان ژاپنی معمولاً در کنار لباس‌هایی که میپوشند، از لوازم جانبی زیادی نیز استفاده میکنند.

زنان چینی دائماً سبک و مدل پوشش خود را عوض میکنند. آن‌ها به‌هیچ‌عنوان بر روی یک سبک خاص تاکید ندارند و به‌محض ظهور یک سبک و پوشش جدید، آن‌ها نیز دست به تغییر در نوع پوشش خود می‌زنند.

اگر بخواهیم در انواع سبک‌های پوشیدن لباس زنان در دنیا، به کشور خودمان ایران نیز اشاره کنیم، میتوانیم از تنوع فوق‌العاده بالای آن سخن بگوییم. همان‌طور که میدانید کشور ایران فرهنگ و آداب‌ورسوم‌های بسیار زیادی دارد. پوشش هرکدام از این فرهنگ‌ها نیز در نوع خود جذاب و البته اصیل به شمار می‌رود.

زمانی که گردشگران وارد کشور ایران میشوند، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که نظر آن‌ها را به خود جلب میکند، نوع پوشش مناطق مختلف ایران است. هر منطقه بر اساس فرهنگ، آب‌وهوا و البته رسم‌ورسوم خاص خود، از لباس‌های مخصوصی استفاده میکند. لباس‌های مناطق مختلف کشور ایران، دارای تنوع فوق‌العاده‌ای در رنگ، مدل و جنس هستند.

پوشش زنان در دنیا

تفاوت پوشش زنان شرقی، غربی، آسیایی و اروپایی

  • پوشش زنان شرقی:

زنان شرقی معمولاً در مقایسه با زنان غربی و اروپایی، از لباس‌های متعارف‌تری استفاده میکنند. البته نمی‌توانیم از واژه محجبه کامل برای آن‌ها استفاده کنیم. چراکه در بسیاری از مناطق شرقی مشاهده میشود که حجاب به‌صورت کامل وجود ندارد. اما اگر بخواهیم یک مقایسه بین زنان شرقی و غربی و اروپایی انجام دهیم، میتوانیم بگوییم لباس زنان شرقی کمی مناسب‌تر و متعارف‌تر است.

شرقی‌ها معمولاً از لباس‌های بلند و کمی گشاد استفاده میکنند. لباس‌هایی که بیشتر به‌صورت دامن باشد. اما این مورد را نمی‌توانیم قطعی بدانیم. چراکه در همین مقاله اشاره کردیم که دنیای بزرگ مد، دائماً در حال پیشرفت است. این پیشرفت فقط مخصوص یک منطقه خاص نیست و تقریباً تمام دنیا را در بر میگیرد. پس زنان شرقی نیز ممکن است بر اساس همین مد، تغییر نظر داده و از لباس‌های بورس بازار دنیا استفاده کنند.

  • پوشش زنان غربی:

زنان غربی اما در پوشیدن لباس کمی آزادانه عمل میکنند. آن‌ها به‌هیچ‌عنوان در قیدوبند حجاب نیستند و لباس‌هایی که استفاده میکنند نیز بسیار آزاد و تنگ است. غربی‌ها در لباس پوشیدن و انتخاب لباس به‌هیچ‌عنوان به مقوله عفاف و حجاب نگاهی ندارند. به همین دلیل است که لباس زنان این منطقه، فوق‌العاده نامتعارف است.

البته، بازهم تاکید میکنیم که این مورد را نمی‌توان ثابت شده دانست. ما در مورد یک مقوله کلی صحبت میکنیم. اما استثنا در هر چیزی وجود دارد. برای مثال، ممکن است برخی از زنان غربی از لباس‌های مناسب و متعارف استفاده کنند. حتی ممکن است برخی از آن‌ها، حجاب خود را نیز به‌صورت کامل حفظ کنند. تمام این موارد بستگی به فرهنگ خانوادگی و منطقه‌ای آن‌ها دارد. اما در مقایسه مناطق مختلف نمی‌توانیم به این نظر برسیم که به‌طورکلی پوشش زنان غربی نسبت به زنان شرقی، فوق‌العاده نامتعارف‌تر است.

  • پوشش زنان آسیایی:

زنان آسیایی را میتوانیم نزدیک به زنان شرقی بدانیم. آن‌ها نیز معمولاً از لباس‌های مناسب و باحجاب استفاده میکنند. بیشتر کشورهای منطقه آسیایی مسلمان هستند. به همین دلیل معمولاً لباس‌های باحجاب، در این منطقه بیشتر از سایر مناطق مورداستفاده قرار میگیرد.

زنان آسیایی نیز در مقایسه با زنان غربی، از حیا و عفاف بیشتری برخوردار هستند. البته بازهم استثنا وجود دارد و همان‌طور که اکثر شما عزیزان مشاهده کرده‌اید، در بسیاری از مناطق آسیا و حتی خود کشور ایران، زنان از لباس‌های کاملاً بی‌حجابی استفاده میکنند. چراکه مد، دامنه فوق‌العاده وسیعی دارد و به تمام مناطق دنیا رسوخ کرده است. زنان بسیار زیادی نیز در سراسر دنیا، سوار بر این موج شده‌اند و با مد، به هر طرف که برود میروند.

  • پوشش زنان اروپایی:

اروپایی‌ها نیز دقیقاً شبیه به غربی‌ها هستند. چراکه در این منطقه نیز حجاب و به‌طورکلی پوشش مناسبی وجود ندارد. لباس‌های بسیار تنگ و کوتاه، در اروپا رواج دارد. یکی از نکات مهمی که در خصوص این منطقه وجود دارد، الگوگیری سایر مناطق از اروپا است. در واقع می‌توانیم بگوییم وقتی یک لباسی برای اولین‌بار مد می‌شود، از این منطقه به سایر مناطق دنیا پخش می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

مشتریان عزیز

سفارشات محدوده داخل شهر تهران که تا پایان 25 اسفند ثبت شوند تا روز 28 اسفند ارسال خواهند شد. 
سفارشات شهر های دیگر و اطراف تهران که تا پایان 23 اسفند ثبت شوند، قبل از تعطیلات تحویل به پست پیشتاز خواهند شد.

توجه فرمایید:
سفارشات ثبت شده بعد از تاریخ های نوشته شده ، بعد از تعطیلات ( 14 فروردین) بسته بندی و ارسال خواهند شد.