جستجو
Close this search box.

جذابیت در زمستان با پارچه های ترند سال

پارچه های ترند سال

لباس پوشیدن یکی از نیازهای اساسی انسان است. از گذشته تا به امروز او همیشه به دنبال لباسی بوده است که بدنش را بپوشاند و از آن محافظت کند. از اینرو همواره برای پوشش خود در قالب انواع لباس ابتدا از پارچه های الیاف طبیعی و سپس استفاده از پارچه های الیاف مصنوعی را در برنامه های خود داشته است. با وجود اینکه در آغاز قرن بیستم، مد با ظهور طراحان مدرن تبدیل به یک تجارت حرفه ای شد، اما از اوایل قرن بیست و یکم بود که هرساله با توجه به جنسیت، سن و ترجیحات انسانی، این صنعت نیز توسعه چشمگیری پیدا کرد. در واقع برندهای لباس زنانه با توسعه طرح های مد روز، محصولات ظریفی را با استفاده از پارچه های بادوام و باکیفیت برای کاربران خود تولید می کردند تا آنها بتوانند سبک خود را با موفقیت منعکس کنند که تا به امروز نیز ادامه یافته است.

با وجود تولید لباس های مختلف متناسب با فصل سرد و استفاده‌ گسترده از آنها توسط بانوان، اما جذابیت منحصر به فرد در زمستان را فقط می توانید با لباس هایی تجربه کنید که از پارچه های ترند سال تولید شده باشند. لباس های زمستانی به واسطه جنس ساخت پارچه ای که دارند، علاوه بر گرما، تیپ و استایل زمستانی شیک و زیبایی را برای کاربران خود ایجاد می کنند. بخصوص که اگر پارچه ساخت آنها از ترندهای سال در زمستان باشد. پوشاک زیادی هستند که برای پوشیدن در فصل زمستان اعم از کت، کاپشن، پالتو، ژاکت و… طراحی شده اند که براحتی می توانند از شما در برابر باد و سرما محافظت کنند.

می توانید با پوشیدن کت ها بر روی یک لباس نازک، به صورت عملی ظرافت زنانه خود را انعکاس دهید و در روزهای که هوا شروع به سرد شدن می کند، گرم بمانید. یا ژاکت ها که نوعی لباس ضخیم آستین بلند گرم هستند و جزو اولین انتخاب ها در شروع فصل سرما به حساب می آیند. همچنین پوشاکی چون کاپشن و پالتو که مناسب سرمای شدید زمستان طراحی شده اند و شما را از سرما نجات می دهند و بسیاری پوشاک دیگر کالکشن پاییز و زمستان چون انواع بافت ها، جلیقه، پافر، مانتو، پلیور و… که برای استفاده در فصول سرد پاییز و زمستان عملکرد فوق‌العاده ای دارند. اما هریک از این پوشاک محبوب زمستانی، به واسطه تولید از پارچه های ترند سال محبوبیت بیشتری پیدا می کنند و نقش مهمی در ایجاد تیپ و استایل های جذاب زمستانی دارند.

برخی از پارچه های محبوب ترند سال عبارتند از:

پارچه فوتر

پارچه فوتر (Footer Fabric) یک نوع پارچه پشمی است که همواره یکی از پارچه های برتر ترند سال در زمستان بوده است و جالب اینکه ما در ایران آن را با نام پارچه نمدی می شناسیم. الیاف آن از پشم بهاره گوسفند تهیه می شود و به خاطر اینکه خاصیت پشم این است که هوا را در بین منافذ خود نگه می دارد، هوای سرد را از خود عبور نمی دهد. فوتر نامی است که از زبان فرانسه اقتباس شده است و برخلاف غالب پارچه ها بافته نمی شود و معمولا در ساخت آن از الیاف مصنوعی هم استفاده می گردد. از جنس پارچه فوتر برای تولید انواع پوشاک فصل زمستان چون پالتوها، اورکت ها، مانتوها و… استفاده می شود. آنها همچنین در چند نوع پارچه اعم از فوتر ساده، فوتر طرح دار، فوتر استریج و فوتر کشمیری که بهترین آنهاست تولید می گردند.

 

پارچه تدی

از دیگر پارچه های ترند سال در زمستان می توان به پارچه تدی اشاره کرد که جنس ضخیم و کرکی، شبیه خز دارد و می تواند براحتی از شما در فصل سرد محافظت کند. معمولا از پارچه تدی برای تولید پوشاک مختلف زمستان چون پالتو، هودی و سوییشرت، شلوار و… استفاده می گردد. آنها لباس های گرم و نرمی هستند که برای تن پوشی بهتر به صورت اورسایز تولید می گردند. نکته دیگر اینکه بافت رویی پارچه تدی به گونه ای است که از جذابیت و زیبایی خاصی برخوردار است. از اینرو کمتر و به ندرت پارچه های تدی را به صورت طرح دار می بینیم و غالبا بدون طرح و ساده در تولید پوشاک زمستانی به کار می روند.

 

پارچه دورس

نوعی دیگر از پارچه های ترند سال در زمستان، پارچه دورس است که روش تولید آن با استفاده از ماشین های گردبادف است که باعث می شود تا پشت و روی این پارچه ها با هم متفاوت باشد. اصولا پارچه های بافت دو رو خواص گرمایی و کشسانی بهتری دارند و برای زمستان عالی هستند. پارچه دورس نیز که پشت آن از پنبه و روی آن از نخ معمولی تولید می گردد، کارایی بالایی در فصل زمستان پیدا می کند و به یکی از پارچه های محبوب زمستانی بدل می گردد. همچنین از پارچه دورس که دارای دو مدل ۲نخ و ۳ نخ می باشد برای تولید انواع پوشاک زمستانی چون سوییشرت و هودی، لباس های ورزشی گرم و… استفاده می شود.

پارچه کشمیر

پارچه کشمیر یکی از برترین پارچه های ترند سال در زمستان است که از پشم تهیه می شود، اما نه پشم گوسفند بلکه آن را از پشم بز یا به اصطلاح موی بز تهیه می کنند. جنس این پارچه بسیار نرم و لطیف است و دوام و استحکام بالایی هم دارد. بهترین نوع پارچه کشمیری از موی بز کشمیری که در هیمالیا زندگی می کند تهیه می شود که قیمت بیشتری هم دارد. این پارچه در مقایسه با سایر پشم ها چون پشم گوسفند از قابلیت عایق بالایی در برابر سرما برخوردار است. از اینرو به پارچه ای فوق العاده برای استفاده در پوشاک زمستانی اعم از کت، پالتو، شال، پلیور، جلیقه و… تبدیل شده است.

پارچه چرم

در عین حال که جنس ساختار پارچه چرم بسیار جذاب و زیباست به لحاظ گرمابخشی و محافظت از بدن در برابر سرما نیز بسیار خوب عمل می کند، از این‌رو همواره پارچه چرم یکی از پارچه های ترند سال در زمستان بوده و طرفداران بسیاری هم دارد. امروز پارچه چرم علاوه بر نوع طبیعی به صورت مصنوعی نیز تولید می گردد. از چرم ها برای تولید انواع پوشاک زمستانی چون کت و پالتوی چرمی، کاپشن و… استفاده می شود. همچنین ویژگی های بصری پارچه چرم باعث می شود تا در دنیای مد و پوشاک توجه ویژه ای به این محصول شود. آنها همچنین به جهت اینکه از پوست دباغی شده برخی حیوانات تهیه می شوند دارای کیفیت های مختلفی هستند.

پارچه شانل

همانطور که نام پارچه فوتر از زبان فرانسوی اقتباس شده است، نخ شانل اما برای اولین بار در کشور فرانسه تولید گشته است. این پارچه نیز دارای ساختاری کرکی و البته نرم و براق است که در تولید آن از نخ های مختلفی چون پنبه و ابریشم یا حتی اکریلیک و پلی استر استفاده می شود و به پارچه ای جذاب و زیبا برای پوشاک زمستانی اعم از کت و شومیز، پالتو، مانتو، هودی و… تبدیل شده است. مهمترین ویژگی پارچه شانل در این موضوع است که هر دو طرف آن دارای پرز و کرک است که این به گرمابخشی بیشتر آن در زمستان کمک می کند.

پارچه فلانل

پارچه فلانل نیز از جمله پراستفاده ترین پارچه های ترند سال در زمستان است که از پنبه، پشم یا مواد مصنوعی تولید می گردد. همچنین گفته می شود که این‌ پارچه برای اولين بار در ولز ساخته شده است. از آنها اصولا برای تولید لباس های گرم و سبک اعم از ژاکت، پلیور، بلوز، جلیقه و… استفاده می گردد. شاید بتوان مهمترین ویژگی پارچه های فلانل را در نرم بودن آنها دانست که این موضوع به شکل ریسندگی آنها که شل ریسیده می شوند مرتبط است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

مشتریان عزیز

با عضویت در سایت و تکمیل پروفایل در زمان خرید از سایت به ازای هر خرید 1 درصد مبلغ خرید در کیف پول شما شارژ میشود و در خرید های بعدی میتوانید از مبلغ شاژ شده در کیف پول خود استفاده کنید.همچنین بسیاری از تخفیفات دیگر برای اعضای باشگاه مشتریان در نظر گرفته میشود که از طریق پنل کاربری اعلام میگردد.